UNIWERSALNY DEFLEKTOR MOTOCYKLOWY z REGULACJĄ KĄTA 
POCHYLENIA - 2010
Kiedyś a dokładnie końcem 2009 roku do swojego Transalpa pomimo tego, że miałem wyższą 
turystyczną szybę 
wykonałem
dodatkową owiewkę czyli przedłużenie szyby motocyklowej – deflektor. W planie było aby deflektor ten był regulowany w 
pewnym potrzebnym zakresie. 
Na rynku wtedy można było nabyć pewne wersje i modele deflektorów jednak żadne z 
nich nie spełniały moich oczekiwań głównie jeśli chodzi o sposób mocowania czy 
zastosowane materiały zarówno na elementy mocujące jak i samej szybki. Także 
kształt, profil samej szybki nie był dla mnie odpowiedni.
I tak po kilku prototypach i testach powstała wersja deflektora z regulowanym 
kątem. I tak powstał najlepszy deflektor motocyklowy o którym krążą 
najlepsze opinie. Waga to zaledwie 
210 - 270 gram (zależnie od rozmiaru szybki)
Wymiary i rodzaje szybek (przy zamówieniu należy wybrać odpowiadający nam rozmiar):
Do nabycia tutaj: Deflektory DARKOJAK standardowe z regulacja kąta pochylenia
1. 30 cm szerokość i 12 cm wysokość (dedykowany do wyższych szyb)
2. 30 cm szerokość i 14 cm wysokość
3. 30 cm szerokość i 17 cm wysokość - szybka tylko przezroczysta (dedykowany do niskich szyb)
4. 25 cm szerokość i 14 cm wysokość (dedykowany do wąskich szyb)
GALERIA motocykli z deflektorami 
poniżej
Honda Transalp 600, Honda Transalp 650, Honda Transalp 700 Honda Crosstourer
Honda arfica Twin, Aprilia Caponord, Kawasaki KLE
BMW 1150 GS, BMW 11200 GS, BMW F650GS, BMW G650GS, BMW F800GS,
Yamaha Tenere 660, Yamaha Supertenere 750,
Honda CBF 600, Honda CBF 1000, Honda NTV Deauville
Suzuki V-strom 650, Suzuki V-strom 1000, Suzuki Bandit
Yamaha TDM 4tx, Yamaha XJ Diversion 900
Honda Varadero 1000, Triumph Tiger KTM 990,
Yamaha Majesty, Suzuki Burgman,

Okazało się że jest to bardzo dobre rozwiązanie i nikt nie 
przypuszczał, że tak cicho może być podczas jazdy motocyklem. Przydatne dla 
wszystkich którym nie wystarcza standardowa szyba turystyczna lub potrzebują 
naprawdę dużego komfortu i chcą się całkowicie osłonić przed wiatrem. 
Odpowiednio dobrany deflektor (mały deflektor niewiele daje) pozwala znacznie 
zwiększyć komfort jazdy eliminując turbulencje.
Od ponad 5 lat mój deflektor znalazł już bardzo duże zainteresowanie wśród użytkowników wielu 
marek motocykli.
Aktualnie do dyspozycji dwie (w zasadzie to trzy) wysokości 12 i 17cm oraz 14cm a to dlatego 
że bardzo dużo zależy od wzrostu kierowcy i wysokości szyby bazowej. Zarówno 
jedna jak i druga szybka nachodzi z przodu szyby motocykla około 4 cm.
 Szerokość 
szybki mierzona jakby cięciwa miedzy zagiętymi krawędziami to 30 cm, (dla wersji 
średniej to 25 cm)
wysokość 
łuku to 3,5 cm (mierzona jakby wysokość miedzy cięciwą a szczytem) rozstaw 
uchwytów to 18 cm, (dla wersji średniej to 15 cm)
Ta ostatnia wersja dedykowana do wąskich szyb.
Deflektor standardowy niski 30 x12 cm do szyb turystycznych wysokich


Deflektor średni 25x14 cm do węższych szyb


Deflektor wysoki 30x17 cm do szyb niskich


Dodam że uchwyty są metalowe cięte laserowo następnie gięte na 
specjalnych przyrządach. Potem malowanie proszkowe na czarno (specjalna farba 
poliestrowa do użytku zewnętrznego - stosowana między innymi do felg 
samochodowych)
Dwa pokrętła metalowe z końcówką PCV do regulacji, podkładki 
metalowo gumowe do montażu na oryginalnej szybie (tak więc szyba oryginalna 
jest nietknięta, nie ma mowy o żadnym wierceniu w szybie itp). 

Dociskane 
jest to do szyby przez tzw. docisk z gniazdem imbusowym - pod tym dociskiem jest 
tzw. podkładka metalowo gumowa.
 Sama owiewka to przeźroczyste elastyczne 
tworzywo o grubości 3mm (takie jak stosują czołowi producenci szyb motocyklowych) - specjalny rodzaj szkła akrylowego o zwiększonej odporności na zarysowania i pęknięcia, 
jakością o wiele przewyższający
szyby wykonane z poliwęglanu. Tworzywa te posiadają 10-cio letnią gwarancję 
odporności na warunki atmosferyczne i UV.
Cięte na specjalnej maszynie w 
wyniku czego mamy bardzo ładne i gładkie krawędzie następnie ukształtowane 
termicznie
w formie po promieniu pasującym kształtem do większości szyb 
motocyklowych.
 





Deflektor w wersji dymionej 30x12

Deflektor w wersji dymionej 25x14

Deflektory w wersji dymionej 30x12 i 25x14


Jak się okazuje deflektory te testowane były przez osoby którzy już to nabyli 
przy prędkościach nawet 180 km/h i na długich trasach 4000  a nawet wyprawy 15000 km. Oczywiście 
odczucia pozytywne. 
Tak więc jeżeli masz problem z nadmiarem wiatru i owadów na kasku czy odzieży to 
na pewno mój deflektor "rozwieje" to od Ciebie, zważywszy na to że to już 
sprawdzony produkt.
Na pewno można już spotkać jakieś wyroby które wyglądają podobnie ale nie tak 
samo - w końcu to inny produkt - o jakości, funkcjonowaniu i wykonaniu nie będę 
dyskutował.... 
Tak więc oryginalny i sprawdzony produkt tylko za moim pośrednictwem. 
 
Poniższe zdjęcia pokazują deflektory od strony funkcjonowania i wymiarów:





A tak wyglądają moje deflektory na różnych motocyklach, skuterach itp.

Yamaha TDM 4tx Szyba turystyczna + deflektor niski



Yamaha TDM Deflektor wysoki

Yamaha Diversion 900 - szyba turystyczna + deflektor niski
Yamaha Diversion XJ 900 - szyba standardowa + deflektor wysoki DARKOJAK



Deflektor niski 30x12 + szyba turystyczna - Honda Transalp 700




Deflektor niski 30x12 Honda Varadero 1000







Deflektor niski 30x12 Honda Crosstourer




Deflektor niski 30x12 Triumph Tiger





Deflektor niski 30x12 + szyba turystyczna - Honda Transalp 650





Deflektor wysoki 30x17 Honda Transalp 650


Honda Transalp 600 deflektor niski DARKOJAK







Deflektor wysoki 30x17 Honda NTV Deauville
.jpg)

Suzuki V-strom 650 deflektor niski + szyba standardowa






Suzuki V-strom 1000 deflektor niski + szyba standardowa
Suzuki V-strom 1000 deflektor wysoki + szyba standardowa





Kawasaki KLE - Deflektor niski


Honda CBF Deflektor niski


Deflektor niski - najlepszy do wyższych szyb

Honda Africa Twin Deflektor niski 30x12
Deflektor średni 25x14 Yamaha Super Tenere 750
Deflektor średni 25x14 Yamaha Tenere 660 - najlepszy do węższych szyb

Deflektor niski BMW 1200 GS



Deflektor średni 25x14 BMW 1200 GS

Deflektor niski 30x12 BMW F650 GS


Deflektor średni 25x14 BMW F650 GS


Deflektor średni 25x14cm BMW G650GS





Deflektor niski 30x12cm BMW F800GS

Deflektor wysoki 30x17cm BMW F800GS

Deflektor niski BMW 1150 GS


Deflektor wysoki BMW 1150 GS


Suzuki Bandit Deflektor niski



KTM 990 - deflektor średni 25x14 cm


Aprilia Caponord 1000 - deflektor niski 30x12 cm



Deflektor do maxiskutera też się przydaje
Yamaha Majesty - deflektor niski
Suzuki Burgman - Deflektor niski do wyższej szyby


Sym_city_com_300i - Deflector niski do wyższej szyby





Deflektor do czopera też pasuje

Deflektory na różnych motocyklach


Do nabycia tutaj: Deflektory DARKOJAK standardowe z regulacja kata pochylenia