Od pewnego czasu jestem posiadaczem BMW 1150 GS.
Chyba od zawsze podobały mi się te motocykle ponieważ jak mówią niektórzy mają coś niezwykłego w sobie.
Wykonałem kilka zarówno przydatnych detali jak i czysto wizualnych.
Poniższe zdjęcia po kolei przedstawiają kolejne etapy.
1. Bagażnik pod kufer centralny z uchwytami bocznymi
W BMW 1150 GS nie ma za bardzo gdzie zamontować płyty pod kufer centralny. W tym celu wykonałem specjalny bagażnik z uchwytami pasażera. Dodatkowo konieczne było zdemontowanie uchwytu tylnego pasażera. Zamiast tego razem z bagażnikiem powstały uchwyty boczne. Bagażnik wykonany z rurki 16x2 + gięta blacha 1,5 mm
2. Kufer centralny aluminiowy
Jeśli chodzi o kufer centralny to planuje tutaj wykonać aluminiowy kufer o niewielkich rozmiarach ze względu na to aby nie wystawał za dużo do tyłu. Wymiary to 420(szerokość) x335(długość) x300 mm (wysokość) co daje około 40 litrów.
Poniżej pewne rozwiązanie eliminujące uchwyt tylny pasażera a zwiększające miejsce na kufer centralny - tym razem do BMW 1150 GS ADV
Chciałem zamontować kufer centralny ale moim zdaniem jakoś strasznie wystaje do tyłu. Zdecydowałem o usunięciu uchwytu tylnego a zastosowanie w to miejsce uchwytów bocznych. Jak się okazuje jest to bardzo dobre rozwiązanie i dosłownie ręka czy ręce same lecą aby chwytać za te uchwyty szczególnie przy załadowanym moto z kuframi. Nie wspomnę o wygodzie plecaczka :))
3. Stelaże i kufry aluminiowe boczne.
Tutaj planuje wykonanie stelaży symetrycznych pod jednakowe kufry boczne. Istnieje możliwość w tym motocyklu zamontowania prawego kufra szerszego ale decyduje się na symetrię.
Jeśli chodzi o kolorystykę to tym razem będą srebrne z czarnymi narożnikami i wykończeniami.
4. Gmole
Długo szukałem dobrego i ciekawego rozwiązania na gmole do tego motocykla. Zależało mi na dobrej ochronie ale też na fajnym wyglądzie.
5. Metalowe osłony cylindrów
Standardowo w tym motocyklu występują osłony plastikowe. Zastąpiłem je metalowymi stalowymi malowanymi proszkowo na czarno. Wykonane z blachy #2 mm
6. Osłona czujnika położenia przepustnicy
Kiedyś widziałem coś takiego na jednym z motocykli BMW 1200. Spodobało mi się i wykonałem do BMW 1150.
Powstała druga wersja po pewnej modernizacji - nieco mniejsza i ze ściętym rogiem od strony nogi kierowcy
7. Kanapa - pokrowiec
Ponieważ siedzenie - pokrowiec tylnej kanapy miałem uszkodzony dlatego dałem do obszycia całość na nowo.
8. Osłona przednia silnika
Jakoś brakowało mi tu pewnej osłony zabezpieczającej przedni dekiel silnika przed piaskowaniem i zanieczyszczeniami spod przedniego koła.
9. Osłona katalizatora przy stopce centralnej
Osłona zabezpiecza katalizator przed uszkodzeniem i obiciem kamieniami. Dodatkowo fajny efekt wizualny przy postawionym motocyklu na stopce centralnej.
10. Poszerzenie stopki bocznej
Wykonane ze stali nierdzewnej. Dolna i górna blacha #2mm + przekładka #3mm
11. Podstawka z napisem pod rejestracje
Dodatkowa podkładka do mocowania tablicy rejestracyjnej. Wykonane z blachy nierdzewnej z wyciętym napisem. Efekt bardziej wizualny niż praktyczny ale co się komu podoba :)
12. Osłona zbiornika płynu hamulcowego tył
Brakowało mi takiej osłonki na tym zbiorniczku po prawej stronie motocykla. Teraz wygląda to znacznie lepiej.
13. Halogeny
Fajnym rozwiązaniem jakie widziałem w wielu motocyklach jest dodatkowe oświetlenie. Zastosowałem halogeny soczewkowe.
Poprzeczka mocująca + osłona dają fajny efekt wizualny.
14. Naklejki (w przygotowaniu)
Naklejka na zbiornik paliwa - bak
Naklejka na lagę i wahacz ABS
Naklejka na półkę górną
Naklejka tankpad